جی پی اس ردیاب ماشین
ال ای دی هدلایت زنون led
جلو پنجره لیفان x60
تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 2D Game Developer و آدرس unity2d.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.
اسکین98 | قالب رایگان- هم بازی کن هم صاحب پول شو
- 3-ساختار هر رنگ و فرمول دستیابی به ترکیب مناسب
- 2-انواع مختلف طرح های رنگی و شیوه انتخاب آنها
- 1-چگونگی تشخیص و ابزار مناسب انتخاب رنگ
- هفت توصیه مهم برای بازی سازان مستقل
- یک طراح بازی موفق به چه توانایی ھایی نیاز دارد؟
- راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح بازی بهتر
- چطور مراحل بازیمان را طراحی کنیم؟
- تکنیک هایی حرفه ای برای طراحی مرحله
- سند طراحی و توسعه بازی
- سند طراحی بازی چگونه نوشته می شود؟
- طرح بازی یعنی چی ؟
- سند طراحی بازی چیست؟
- 10 نکته داغ از زبان بازی سازان حرفه
- نکات داستان و فیلمنامه نویسی
- 2-داستان نویسی برای ساخت بازی قسمت دوم
- 1-داستان نویسی برای ساخت بازی قسمت اول
- 4-چگونه بازیساز شویم (قسمت چهارم: موسیقی و صداگذاری)
- 3-چگونه بازیساز شویم؟ (قسمت سوم: داستان نویسی)
- 2-چگونه بازیساز شویم (قسمت دوم: طراحی گیم پلی)
سند طراحی بازی چیست؟
سند طراحی بازی با نام لاتین Game Design Document و با اختصار GDD یک سند کاملا جامع است.این سند دایماً در حال توسعه است که شامل تمام جزئیات و جنبه های بازی مورد نظر است. پس تیم سازنده تمامی نکات را می داند و می داند که چگونه بازی را بسازند.
چه کسی این سند را ایجاد می کند؟
مسئولیت ساخت اسناد بازی بر عهده طراح ارشد بازی است. اما نظر دادن تمامی اعضای تیم در بخش های مختلف آن خیلی مهم است.در پایان نظرات و پیشنهادات برنامه نویسان برای قسمت های تکنیکی خیلی مفید است به خاطر اینکه برنامه نویسان درک بهتری به این قسمت نسبت به طراحان دارند.
سند طراحی بازی چه مقدار باید باشد؟
مقدار(طول)اسناد بازی به طول کامل توسعه پروژه بستگی دارد.بعضی از آنها می توانند 400 تا 600 صفحه باشند.اما امکان دارد که اسناد بازی به طور خلاصه با 50 تا 100 صفحه نوشته شود.طول این سند همچنین به صاحب ایده هم بستگی دارد.
اگر صاحب ایده ای اولیه باشید پس سند طولانی تری ممکن است نیاز داشته باشید، برای اینکه تمام جنبه های بازی را پوشش بدهید بخاطر شفاف سازی کل ماجرا (منظور کل چرخه ساخت بازی است)برای بقیه تیم. اما اگر شما در حال توسعه یک ایده ای که وجود داشته است و یا دنباله ی (برای مثال قسمت دوم و پایانی یک بازی) هستید،اسناد بازی به طور عمده به کمترین مقدار میرسد.چرا؟ به دلیل اینکه تمامی یا اکثریت جزئیات در سند بازی قبلی تعریف شده است.
استفاده از اسناد طراحی بازی در داخل تیم:
اسناد طراحی بازی یک راه نسبتا جدید برای کمپانی های بزرگ در رابطه با تاریخ بازیسازی است. در دهه 80 زمانی که بازیهای ویدئویی شروع به بدست آوردن محبوبیت در خانه ها که ناشی از انتشار سگا مگا درایو و سیستم سرگرمی سوپر نینتندو کردند در آن زمان بازیها کمتر پیچیده بودند، با گرافیک،صداوزمینه ساده به این دلایل این نوع بازهای می توانست به راحتی توسط یک نفر توسعه پیدا کند. آن شخصیت می تواند برنامه نویس،هنرمند و یا طراح باشد.
امروزه در حالیکه بازیها پیچیده تر می شود به همان اندازه برای آماده کردن یک پروژه بزرگ تیم سازنده بزرگتر می شود.این طبیعی است که برای ساخت یک عنوان بازی اعضای سازنده تیم بیشتر از 100 نفر باشند.
چگونه سند طراحی بازی آماده کنیم؟
هر سند طراحی بازی ایجاد شده برای سبک های مختلف تفاوت هایی در ساختمانشان خواهند داشت. پس غیر ممکن است که الگوئی واحد بسازیم که برای تمام بازیها مناسب باشد،به خاطر تفاوت بزرگی (حتی در داخل سبک ها)که امروزه در بین بازیها وجود دارد.
اما چند عنصر مشترک بین بازیها وجود دارد که باعث می شود که یک سند(الگو) ایجاد شود.جامعترین الگو که من روی اینترنت پیدا کردم مربوط به Mark Baldwin بود.برای هر کسی که خواهان تمرین برای تولید سند طراحی بازی عالی است و به قسمت های منطقی تقسیم شده.
به حر حال من از این الگو برای مدتی استفاده کردم و بعضی از قسمت های الگو را تغییر دادم من معتقدم این طرح کلی اقتباس شده از طرح Mark Baldwin دارای مزایای زیر است:
سند را بهتر تقسیم کرده است.
اسامی جدید بازتاب تغییرات در داخل قسمت های مختلف است و باعث وضوح محتوایی که شامل تمامی بخش ها است، می شود.
کوتاه تر از طرح کلی mark Baldwin است و باعث می شود تا تیم به آسانی اطلاعات را به راحتی از میان سند طراحی بازی پیدا کند.
میزان جزئیات و قسمت های جدید برای سند طراحی بازی بستگی به خودتان و هدفتان از ساخت سند طراحی بازی و پروژهایی که روی آن کار می کنید دارد.پس با خیالی راحت تمامی عناصر که در این نمونه اماده است و به درد شما نمی خورد را برداشته و عناصر خود را جایگزین کنید تا مطمئن شوید که بهترین سند را برای طراحی بازی خود تهیه کرده اید.
نظرات شما عزیزان:
برچسبها: